שירותי ראיית חשבון

דו"חות שנתיים לעצמאיים

עצמאי? אל תשכח להגיש דוח שנתי!

הגשת דוח שנתי לעצמאיים הנה פעולת חובה עבור כל עצמאי בסוף שנת המס. אי העברה של הדוח מהווה פגיעה בחוק ועלול לגרור קנסות וחיובים נוספים. במאמר שלפנינו נסביר מי צריך לעשות הגשת דוח שנתי לעצמאיים, ועל מה חשוב להקפיד.

חיוב הגשת דוח שנתי לעצמאיים

כדי לדעת אם אתה נכלל בקטגוריה של הגשת דוח שנתי לעצמאיים, בדוק אם אתה:

מוגדר כעצמאי בחוק


יש לך מניות בחברה

אתה שכיר ויש לך הכנסות גבוהות שאתה חייב לדווח עליהם בנפרד


מה כוללת הגשת דוח שנתי לעצמאיים?

הגשת הדוח כוללת פירוט מלא של ההכנסות וההוצאות שהיו בשנת המס הנוכחית עם פרטים מלאים אודות העסק, ואודות בעל העסק. כל המידע הזה חייב לעבור למס הכנסה כדי לבדוק מהי השומה הנדרשת לתשלום בהתאם לרווחים.

נקודות חשובות

אמנם במהלך שנת המס חלה חובת דיווח דו חודשית על ההוצאות וההכנסות, אבל דיווח זה לא פוטר את בעל העסק מהגשת דוח שנתי לעצמאיים בסוף השנה. דוח זה מסכם את כל ההכנסות וההוצאות של העסק. בסיכום שנת המס, משקללים  את כל הנתונים ובודקים האם הנישום זכאי להחזר מס או שהוא חייב לשלם מס נוסף מעבר למה שכבר דווח בעבר.

חשוב מאד להגיש דוח שנתי לעצמאיים!

אדם או חברה המפרישים מכספם עבור חברת גמל או קרן השתלמות יוכלו להנות בעקבות הגשת דוח שנתי לעצמאיים. בצורה כזו הם יוכלו לסכם את הכנסותיהם שהיו במשך השנה לצורך צבירת גמל וקרנות השתלמות. הדבר יכול לסייע להם, ולכן הגשת דוח שנתי פועלת בהחלט לטובתם.

הגשת דוח שנתי לעצמאיים

מי שמתקשה להגיש את הדוח בצורה עצמאית, יכול להיעזר במידע הנמצא באתר רשות המיסים ולבדוק מה הם הטפסים הנדרשים לדיווח. בנוסף, אפשר ומומלץ להיעזר בגורמים מקצועיים כמו רואי חשבון, יועצי מס או מנהלי חשבונות אשר בקיאים בחוקים ויכולים לייעץ ולסייע עם הכנת הדוח.

עם יעוץ נכון – יהיה פשוט וקל!

כבר 60 שנה שאנחנו מלווים את הלקוחות שלנו להצלחות

073-7374374  דברו איתנו

גלילה לראש העמוד