שירותי הנהלת חשבונות

חשבות שכר

חשבות שכר והפקת תלושי משכורת

בעבר הלא רחוק תחום חשבות השכר היה אך ורק לבדוק את גובה השכר שמקבל העובד והאם הוא עומד בקריטריונים שנקבעו בינו לבין המעביד (כלומר בהתאם לחוזה שנקבע ביניהם). בנוסף היה עליו לוודא שהעובדים מקבלים את משכורתם במועד והתשלום מתבצע כהלכה.

תפקיד חשב שכר

כיום ישנן הטבות שונות שעודכנו בחוק וחוקים נוספים שהתחדשו במהלך השנים. חוקים אלו באים לטובת העובדים והם אמורים לשפר או לטייב את תנאי העסקתם. תפקידו של חשב השכר לוודא כי כל אותם הטבות משולמות על פי חוק והעובדים מקבלים בדיוק את המגיע להם.

חשבות שכר בוחנת גם את הסעיפים המגבילים את ההטבות בתנאים מסוימים. גם תחומי הוותק והפנסיה, קופות גמל ועוד הצריכים לבוא לביטוי בתלוש השכר.

תחום האחריות של משרד רואה חשבון העוסק בחשבות שכר

מחלקת חשבות שכר תבדוק את קיום החוזה באופן מוחלט בין העובד למעביד. תבדוק אם המעביד מפריש לקרן פנסיה או לקרן השתלמות עבור העובד, בהתאם לבחירה שנקבעה מראש. מחלקת חשבות שכר תוודא האם העובד מפריש חלק מן המשכורת לביטוח על פי חוק ומוגן בחברת ביטוח כלשהי.

מחלקת חשבות שכר בודקת את הפרשות העובד למס הכנסה ולביטוח לאומי, בהתאם לגובה שכרו. כמו כן, מוודאים כי כל הנתונים שמופיעים בתלוש המשכורת הנם נכונים וכי לא הוכנסו שגיאות במהלך הגשת התלוש.

מחלקת חשבות שכר מגדירה את הנתונים האישיים של העובד וזאת על מנת להחליט לאיזה קטגוריה הוא משתייך. נתונים אישיים ומשפחתיים יכולים להשפיע באופן ישיר על זכויותיו של העובד מבחינת נקודות זיכוי, כמו הורים לילדים קטנים, משפחה חד הורית, וכן הלאה.

בנוסף תבדוק מחלקת חשבות שכר את גובה הפיצויים (במידה והעובד זכאי לקבלן) וזכויות נוספות כמו ותק וכו'.

כבר 60 שנה שאנחנו מלווים את הלקוחות שלנו להצלחות

073-7374374  דברו איתנו

גלילה לראש העמוד