שירותי הנהלת חשבונות

דיווח לרשויות המס

בעל עסק? אתה מחויב בדיווח למדינה

מי חייב לדווח לרשויות המס? איך מדווחים?
דיווח לרשויות המס הוא חוב שמוטל על כל בעל עסק ברגע שהוא הופך להיות עסק. זה חשוב משום שאי דיווח לרשויות המס מהווה עבירה על החוק ועלול לגרור אחריו ריביות וקנסות.

איך מדווחים לרשויות המס?

הדיווח לרשויות מתחיל עם הקמת העסק ומתנהל בצורה הבאה:

פתיחת תיק במס הכנסה

פותחים תיק במס הכנסה ברגע הקמת העסק ומקבלים פנקס ובו פירוט העסקאות העתידות להתבצע במהלך שנת המס. את העסקאות הללו מכפילים במקדמות שנקבעו במס הכנסה. ניתן לקזז הוצאות של ניכויים במקור ואז לשלם את ההפרש.
בסוף שנת המס יוגש דוח שנתי ואם יתברר כי ההוצאות בפועל היו נמוכות יותר, יתקבל החזר עבור מס מיותר ששולם. וכן להיפך – אם יתברר שההוצאות היו גבוהות יותר יצטרך בעל העסק להוסיף את החלק הנוסף המגיע לרשויות המס.

דיווח לרשויות המס, ועוד

מלבד דיווח לרשויות המס כדאי לדעת כי בעל עסק חייב דיווח גם עבור מע"מ. אם יש הפרש בין מע"מ שהוא שילם למע"מ שהוא קיבל מלקוחות הוא מחוייב או מזוכה בהתאם. בנוסף יהיה צורך לדיווח לביטוח לאומי על ההכנסות שיהיו בשנת המס הקרובה על פי הערכה קרובה למציאות. תמיד כדאי להצהיר על סכום מעט גבוה ומקסימום לקבל החזר בסוף השנה.

סוגים של דיווח לרשויות המס

כל עסק חייב לבצע דיווח לרשויות המס, אבל קיים  הבדל אם  העוסק הוא מורשה או פטור.

עוסק מורשה

עוסק מורשה מחוייב לעשות דיווח לרשויות המס מידי חודשיים ולעיתים אפילו מדי חודש חודש בחודשו.  הדבר תלוי במספר העסקאות ובהיקפן.

עוסק פטור

עוסק פטור הוא עוסק שמחזור העסקאות שלו בדרך כלל נמוך ועל כן מספיק לו לתת דיווח לרשויות המס פעם בשנה. (נכון ל2015 מדובר בעסקאות בהיקף של 79.482 ש"ח לשנה). עסק כזה מדווח מידי שנה אודות ההכנסות וסך ההוצאות שהיו לו. הוא לא מוציא חשבונית ללקוחות אלא רק קבלות ואז מבצעים חישוב של המע"מ  ששולם לעומת המע"מ שנגבה ומקזזים את ההפרש.
השאלה אם להיות עוסק מורשה או עוסק פטור לא תלויה תמיד בלקוח, ויש בעלי עסקים שלא יכולים להיות עוסק פטור.
כדאי להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס בהתאם לסוג העסק שכדאי לפתוח כדי לבצע דיווח לרשויות המס בצורה קלה ונוחה ועם זאת רווחית ומשתלמת.

כבר 60 שנה שאנחנו מלווים את הלקוחות שלנו להצלחות

073-7374374  דברו איתנו

גלילה לראש העמוד