שירותי ראיית חשבון

בחירת רואי החשבון המתאים לעסק שלך

073-7374374

משרד רואי חשבון

מהו תפקידו של רואה החשבון שלי?

תפקיד רואה החשבון משתנה בין עוסק מורשה לבין חברות וארגונים. בעסקים קטנים רואה החשבון בעיקר בודק את ההכנסות וההוצאות על מנת לקבוע תשלומים למדינה. מע"מ, מקדמות מס וביטוח לאומי. בסוף הש/נה הוא יעביר דו"ח רווח והפסד וייזור לבצע את הדו"ח השנתי.

בארגונים גדולים וחברות, עבודתו של רואה החשבון מורכבת יותר ובנוסף לדברים שמנינו קודם מוטלת עליו גם האחריות של ביצוע הביקורת פיננסית על החשבונות והדוחות הפיננסיים של הארגון או החברה, בדיקת נכונותם והתאמתם  לתקנות ולחוקים של המדינה. חברות גדולות גם זקוקות לייעוץ ותכנון פיננסי שונה ולעיתים גם ייצוג פרונטלי מול רשויות המס. כך שהתמחות של רואה חשבון חייבת להתאים לאופי העסק ולצרכיו.

התפקיד של רואה החשבון כולל את הפעולות הבאות:

ביצוע בדיקה מקצועית ואובייקטיבית של דוחות הפיננסיים והרשומות הפיננסיות של הארגון על מנת לוודא את נכונותם והתאמתם לתקנות המתאימות. רואה החשבון ייצג את החברה אל מול רשויות המדינה, מס הכנסה ומע"מ ויהיה שותף לזיהוי ותיקון שגיאות או אי-התאמות בדוחות הפיננסיים והפעולות הכספיות של הארגון.

בחברות גדולות,  רואה החשבון יתפקד גם כיועץ פיננסי חיצוני, והוא יכול לתת המלצות ויעוץ בנוגע לתכנוני מס,  לשיפור התהליכים הפיננסיים וההתנהלות הפנימית של הארגון. בנוסף, כאשר מדובר בחברות ציבוריות רואה החשבון יכול להתקשר עם הציבור, ובעלי עניין נוספים כדי להעביר את תוצאות הביקורת ולתת הסברים בנוגע לדוחות הפיננסיים.

תפקיד רואה החשבון הוא חשוב מאוד כדי לוודא את השקיפות והאמינות של דוחות הפיננסיים של הארגון ולהבטיח שהפעולות הפיננסיות מתבצעות בצורה נכונה

אז איך מתאימים רואה חשבון לעסק?

בחירת משרד רואה חשבון היא אחד הצעדים המשמעותיים ביותר בהתנהלות של כל עסק, בכל גודל. חשוב לעשות את הבחירה הנכונה, על מנת שהעסק שלכם יתנהל וייוצג אל מול רשויות המס באמצעות רואה חשבון מקצועי, הבקיא בכל דיני המיסים והתנהלות חברות ולצד זאת, אמין ומהימן.

לרואה חשבון יש גישה לנתונים הפיננסיים של העסק וברבים מהמקרים גם יפוי כוח לבצע פעולות פיננסיות מסוימות בשם בעלי העסק ולכן, יש לבצע בחירת משרד רואי חשבון בקפדנות, להסתמך על המלצות של אחרים ולבחור רואה חשבון שהתקשורת איתו טובה וזורמת.

אז איך נבחר?

וודא כי לרואה החשבון יש ניסיון בייצוג עסקים דומים לעסק שהוא בעל צרכים דומים לשלך. היכולת להבין את הצרכים המיוחדים של העסק ולהתמודד עם האתגרים הפיננסיים הספציפיים שלו עשויים להביא ליתרונות משמעותיים.

בדוק האם הוא משתמש בשיטות ותהליכים מעודכנים ויעילים עבור ביקורת והערכה פיננסית. שבו לפגישה משותפת והבינו אם אתם מדברים באותה השפה. חשוב שיהיה קשר נעים ומקצועי בין רואה החשבון לבין צוות העסק. חשוב שרואה החשבון יוכל להתגבר על קשיים ולהתקשר באופן פתוח ואפקטיבי עם כל אחד מהצוות.

והכי חשוב -כסף. נכון לבדוק את דמי שירותי רואה החשבון ולבקש הצעות מחיר נוספות על מנת להשוות. כמו כל דבר בחיים, חשוב למצוא את האיזון הנכון בין השירות העלות.

כבר 60 שנה שאנחנו מלווים את הלקוחות שלנו להצלחות

073-7374374  דברו איתנו

גלילה לראש העמוד