שירותי ראיית חשבון

התמודדות מול רשויות המס בישראל

073-7374374

משרד רואי חשבון

כללי המס במדינת ישראל הם רבים וחלים על כל עסק עצמאי בין אם הוא עוסק מורשה קטן מהפריפריה או ארגון של אלפי עובדים. כמובן שרמת הדיווחים שונה אך בשני המקרים שונה, אבל התמודדות עצמאית אל מול רשויות המס, עלולה להיות מאתגרת ומסובכת, במיוחד כאשר מדובר בעסקים גדולים ומורכבים ובטח לעסקים קטנים נטולי כח אדם. הנה כמה מהאתגרים העיקריים בהתמודדות:

התמודדות מול רשויות המס

  • רגולציה ותקנות: תחום המיסוי הוא דינמי ומשתנה כל הזמן. אנחנו עדים לתקנות ותקני מס מרובים שלעיתים מתפרסמים ברמה שבועית ועלינו לעמוד בהם ולא משנה מה גודל הארגון שאנחנו מנהלים. בין אם אנחנו בעלים של ארגון ענק ובין אם עסק קטן הנלחם על חייו היכולת שלנו לרדוף אחרי התקנות וליישם אותם היא כמעט בלתי אפשרית.
  • הצורך להכין דיווחי מס מדויקים ובזמן, ולמלא אותם בצורה הגיונית ובהתאם לדרישות המס, יכול להיות עיסוק שואב זמן. בעוד שחברה גדולה יכולה להסמיך לכך כח אדם, בעסק קטן זה כמעט בלתי אפשרי ופוגע בעבודה.
  • ואם יש בעיות ובירורים מול רשות המיסים?   האם החברה או העסק ידעו לייצג את עצמם?  האם נוכל להתמודד באופן יחידני עם רשות המיסים, כולל ניהול, מענה לבקשות נוספות, בדיקות, וביקורות? לא תודה.
  • יעוץ והתייעצות: במקרים של שאלות מיסויות מורכבות או של ביקורות נוספות, החברה תצטרך לבקש ייעוץ והתייעצות מיועץ מס או רואה חשבון מוסמך, שיכול לספק תמיכה ומענה מקצועי. טוב שיש מישהו לסמוך עליו
  • זמן ומשאבים: הצורך לנהל תהליכים מסיימים, להביא מומחים מסיימים, ולעקוב אחרי העניינים המסיימים של החברה יכול לקחת זמן ומשאבים ניכרים מהעסק.

אז מה המסקנה? יכול להתמודד או לא יכול להתמודד?

לכן, במקרים של עסקים גדולים, מורכבים, או מוסדות עסקיים, שיש להם כח אדם ומחלקות פיננסיות חשוב לשקול את היתרונות של עזרה מבחוץ ואפילו גיוס רואה חשבון חיצוני שיכול לפקח מלמעלה ולמנוע בעיות פיננסיות עתידיות.

במקרה של עסק קטן, כמעט ולא קיימת האפשרות להתמודד מול רשויות המס. בעסק קטן הבעלים עסוק כל היום באיך להרוויח עוד כסף ואין לו באמת את הזמן והמשאבים להתפנות לעניינים שאינם עבודה נטו.

כבר 60 שנה שאנחנו מלווים את הלקוחות שלנו להצלחות

073-7374374  דברו איתנו

גלילה לראש העמוד