שירותי הנהלת חשבונות

רואה חשבון לעמותות

שירותי ראיית חשבון לעמותות ומלכ"רים

עמותות ומלכ''רים

משרד רואי חשבון גרינברג ושות' מתחים במתן שירותי ראיית חשבון לעמותות ומלכר"ים. עמותות ומלכ"רים הם מוסדות ללא כוונת רווח, הזקוקים לשירותי ראיית חשבון השונים במהותם משירותי ראית חשבון לחברות וארגונים בעלי אג'נדה רווחית.

זאת בעיקר משום שחוקי המיסוי החלים על ארגונים אלו, הם שונים.

בנוסף, למרות שעמותות ומלכ"רים לא פועלים מתוך כוונת רווח, עלול להיווצר בהן פער בין ההכנסות להוצאות. כל המצבים הייחודים האלו מצריכים רואה חשבון לעמותות ומלכ"רים, שיכיר היטב את כל חוקי המיסים וידע כיצד לנהל את המאזן הפיננסי של העמותה או המלכ"ר.

משרד רואי חשבון לעמותות ומלכ"רים

עמותות הן ארגונים ללא כוונת רווח הפועלים במגוון תחומים, כגון רווחה, חינוך, תרבות, סביבה ועוד. העמותות חייבות לעמוד בחובות משפטיות רבות, כגון דיווחים לרשם העמותות, הגשת דוחות כספיים לרשות המיסים ועמידה בהנחיות של גופים ממנהלי כמו משרד הרווחה.

רואה חשבון לעמותות ומלכ"רים המתמחה בתחום יכול לספק לארגונים אלה מגוון שירותים, המסייעים להן לעמוד בחובות המשפטיות, לשפר את הניהול הפיננסי ולקדם את מטרותיהן. עמותה או מלכ"ר שלא פועלים על-פי החוקים הנוקשים הנדרשים מהם, עלולים למצוא את עצמם בסכנת סגירה או עומדים בפני קנסות.

לכן, אם אתם מנהלים עמותה או מלכ"ר ואפילו אם אתם נמצאים בתחילת הדרך, אתם זקוקים לשירות של רואה חשבון לעמותות ומלכ"רים, שילווה אתכם החל מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך. מסיבה זו בלבד, כדאי לבחור רואה חשבון בעל ניסיון רב וידע משמעותי בתחום.

רואה חשבון מיומן יוכל לוודא כי העמותה פועלת בצורה תקינה בכל עת, אבל בנוסף לכך, יוכל לשמש כגוף ביקורת צמוד, אובייקטיבי ומהימן.

עמותות ומלכ"רים הפועלים עם רואה חשבון מקצועי ויסודי, יכולים ליהנות מטיפול אישי המסייע להם להתנהל כשורה ולתכנן את הפעילות הכלכלית בטווח הארוך והקצר.
בצורה זו, העמותה מרוויחה מבקר צמוד, אשר מסייע לה להפוך למקצועית בפני רשם העמותות או החשב הכללי וכך היא עומדת בדרישות קפדניות של מנהל תקין מול רשם העמותות, רשויות המס וגורמים ממשלתיים שונים.

לאור הליווי הצמוד של בעל המקצוע המיומן, הארגון נהנה ממומחה חשבונאי קבוע אשר יכול לנתח כל החלטה פיננסית שמתקבלת באסיפה הכללית.

יתרונות רואה חשבון לתחום העמותות

להלן כמה מהיתרונות העיקריים של שירותי רואה חשבון לתחום העמותות:
  • עמידה בחובות משפטיות: רואה חשבון יכול לסייע לעמותות לעמוד בחובות המשפטיות שלהן, כגון הגשת דוחות כספיים לרשות המיסים, דיווחים לרשם העמותות ועמידה בהנחיות של גופים ממנהלי.
  • ניהול פיננסי תקין: רואה חשבון יכול לסייע לעמותות לנהל את הכספים שלהן בצורה תקינה ויעילה. הוא יכול לסייע להן להכין תקציב, לעקוב אחר הוצאות, לנהל את ההכנסות ולקבל החלטות פיננסיות מושכלות.
  • שיפור היעילות והאפקטיביות: רואה חשבון יכול לסייע לעמותות לשפר את היעילות והאפקטיביות שלהן. הוא יכול לזהות הזדמנויות לחיסכון בעלויות, לשיפור התהליכים העסקיים ולקדם את מטרות העמותה.

בחירת שירותי רואה חשבון היא חיונית לעמותות בכל הגדלים. הם יכולים לסייע לעמותות לעמוד בחובות המשפטיות שלהן, לנהל את הכספים שלהן בצורה תקינה ויעילה ולשפר את היעילות והאפקטיביות שלהן.

להלן כמה דוגמאות ספציפיות לשירותים שרואה חשבון יכול לספק לעמותות:

  • הכנת דוחות כספיים: רואה חשבון יכול לסייע לעמותות להכין דוחות כספיים בהתאם לתקנים החשבונאיים הרלוונטיים. דוחות אלו משמשים את העמותות לניהול הפיננסי שלהן, לדיווח לרשם העמותות ולעמידה בהנחיות של גופים ממנהלי.
  • ביצוע בקרות פנימיות: רואה חשבון יכול לבצע בקרות פנימיות בעמותות, על מנת לזהות סיכונים פיננסיים ולוודא שהכספים של העמותה מנוהלים בצורה תקינה.
  • ייעוץ פיננסי: רואה חשבון יכול לספק לעמותות ייעוץ פיננסי, על מנת לסייע להן בקבלת החלטות פיננסיות מושכלות.

איך לבחור רואה חשבון לעמותות ומלכ"רים?

בנוסף לכך שחשוב לבחור רואה חשבון לעמותות ומלכ"רים לפי מידת הניסיון שלו בתחום, היבטים נוספים שכדאי להביא בחשבון הם המלצות מלקוחות מרוצים וכן היחס האישי ורמת השירות של רואה החשבון. ככל שהכימיה בין ראשי העמותה או המלכ"ר לרואה החשבון טובה יותר, כך יש יותר סיכוי למערכת יחסים ארוכת טווח ועבודה משותפת ומהנה.

רואה חשבון גיל גרינברג מומחה בעמותות ומלכ"רים

משרד רואי חשבון גרינברג ושות' – מתמחים בליווי וייעוץ לעמותות ומלכ"רים

גיל גרינברג – רואה חשבון בכיר ושותף במשרד רואי החשבון גרינברג ושות' מתמחה בתחום עמותות ומלכ"רים. במשרד מטפלים בעשרות תיקים של עמותות ומלכ"רים בין הגדולים בישראל.

כבר 60 שנה שאנחנו מלווים את הלקוחות שלנו להצלחות

073-7374374  דברו איתנו

גלילה לראש העמוד