עוסק מורשה או חברה

עוסק מורשה או חברה, זו החלטה חשובה!

כל אדם שעומד לפני פתיחת עסק מכיר את הדילמה הזו, האם להיות עוסק מורשה או חברה בע"מ – מה עדיף? בכתבה שלפנינו נסביר את ההבדל ביניהם ונבין מה יהיה השיקול בכל מקרה של מצב.

עוסק מורשה או חברה בע"מ

ההבדל המהותי בין עוסק מורשה או חברה בע"מ נובע מכך שחברה בע"מ היא גוף עצמאי שיש לה יישות נפרדת ויכולה לעמוד לדין על פעולותיה, ואילו עוסק מורשה הוא אדם פרטי שמנהל עסק וצריך לעמוד בעצמו לפני דיווח בבית משפט. כלומר, כאשר אדם רושם את העסק שלו בתור חברה בע"מ העסק נעשה חברה חיצונית, וכאשר הוא נקרא עוסק מורשה העסק נשאר שלו אישי בכל מקרה.

דברים שכדאי לדעת

ישנם הבדלים בתשלומי המיסים בין עוסק מורשה לבין חברה בע"מ, ויש לשקול היטב את הנתונים מראש כדי להחליט מה עדיף. מבין ההבדלים  נציין:

  1. עוסק מורשה משלם מיסים בכל שנה על פי מדרגות המס שנקבעו לו בהתאם להכנסותיו, חברה בע"מ משלמת מסים בשני שלבים: שלב ראשון – בשלב של ההכנסות, שלב שני – בשלב בה היא מכניסה רווחים.
  2. חברה בע"מ יכולה לתכנן לעצמה את ניהול המס ולקבוע מראש מה יהיה גובה הסכום ואילו עוסק מורשה לא יכול לשנות את אחוזי המס.
  3. בעל חברה יכול לקבל פיצויים שיהיו פטורים ממס במקרים מסוימים, למשל בעת שינוי של יחסי עובד ומעביד ואילו עוסק מורשה יהיה חייב בתשלומי מס ללא הטבות אלו.

החלטה של עוסק מורשה או חברה בע"מ

שיקול חשוב מאוד שכדאי לקחת בעת החלטה על עוסק מורשה או חברה בע"מ הוא שיש הבדל בין השניים מבחינת המחיר שבעל העסק או החברה צריך לשלם. חברה בע"מ היא עסק יקר הרבה יותר מאשר עוסק מורשה למרות שיש לה הטבות מפליגות וביצועים חשובים.
כמו כן יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות כמו במקרה של אחזקת רכב – יש הבדל מהותי בין עוסק מורשה או חברה בע"מ בעניין המסים על אחזקת רכב.
הבדל נוסף בין השניים הוא המיסים עבור העובדים: חברה בע"מ יכולה לקבל הטבות בעת שינוי של יחסי עובד ומעביד ואילו עוסק מורשה לא יכול לקבל הטבות כאלה.

הכי מומלץ במקרה של התלבטות לפנות לחברה מנוסה של רואי חשבון או יעוץ מס ולקבל הדרכה מתאימה. כי לבחירה זו ישנה חשיבות מכרעת להצלחת העסק וחשוב לשקול היטב את הנתונים מראש ולבצע בחירה נכונה.

עוסק מורשה או חברה – זה תלוי בך! גש עוד היום לבצע החלטה טובה!